בבקשה תמונות
- ☼
- ●
- קר אבל יפה !!! קפטן אבי לוגסי גל
- 1,949
- מיקום: הליפאקס קנדה
- 1,949
קצת מהליפקס,בעוגן. מינוס 12 אבל סביר.
ההודעה נערכה
- ☼
- o
- בלי כובע וכפפות במינוס 12, לא נעים חנוך א
- 405
- מיקום: רמת גן
- 405
- ☼
- o
- חנוך, זה בשביל הצילום. שנייה אחר כך,זאאאפ בתוך הגשר... קפטן אבי לוגסי גל
- 424
- מיקום: הליפאקס קנדה
- 424
- ☼
- o
- תמיד צילומי סלפי יותר יפים מאשר המציאות חנוך א
- 333
- מיקום: רמת גן
- 333
- ☼
- o
- וואו, איזה כיף של שלג בים! הלוואי עלי להיות במינוס 12 המוביל הבטוח
- 300
- מיקום: נתיבות
- 300
- ☼
- o
- לא היית רוצה לעמוד בקור כזה ואם יש רוח אז בכלל אופיר פרנקו
- 230
- מיקום: כרמיאל
- 230
- ☼
- ●
- אז אתה לא מכיר אותי, עד שאני לובש חולצה ארוכה זה בשיא החורף המוביל הבטוח
- 328
- מיקום: נתיבות
- 328
ושלא נדבר על מעיל שלא לובש כלל, רק בשבת ,כי זה יפה.
רוכב על אופנים ב 7 מצ כ 3 שעות עם חולצה ארוכה דקה ובכלל, מאוהב בקור ופחות ברוח וכמובן שלג וגשם עז...
הייתי במינוס 6 מצ ברומניה כשעתיים בחוץ ולא ממש הזיז לי, פשוט מאוהב בקור ולא מפעיל בכלל מזגן על חום, רק אם נרטב מהגשם וצריך להמשיך לעבוד בחוץ..
רוכב על אופנים ב 7 מצ כ 3 שעות עם חולצה ארוכה דקה ובכלל, מאוהב בקור ופחות ברוח וכמובן שלג וגשם עז...
הייתי במינוס 6 מצ ברומניה כשעתיים בחוץ ולא ממש הזיז לי, פשוט מאוהב בקור ולא מפעיל בכלל מזגן על חום, רק אם נרטב מהגשם וצריך להמשיך לעבוד בחוץ..
- ☼
- o
- למה שאדם כמוך יגור בנתיבות? תתפנן לך בצפון הגולן אופיר פרנקו
- 120
- מיקום: כרמיאל
- 120
- ☼
- o
- גרתי בכרמיאל כמה שנים, אבל הלב רצה לחזור לשורשים המוביל הבטוח
- 144
- מיקום: נתיבות
- 144
- ☼
- o
- ומיהו הקפטן הישראלי הראשון? חנוך א
- 865
- מיקום: רמת גן
- 865
- ☼
- o
- ולסיום חנוך א
- 605
- מיקום: רמת גן
- 605
- ☼
- o
- תודה לחנוך ולקפטן! צביה
- 148
- 148
- ☼
- ●
- לחנוך, אושיות היידע הימי קפטן אבי לוגסי גל
- 290
- מיקום: אשדוד - בחוף
- 290
"בעוונותיי, למדתי בביה"ס הימי "אורט" אשדוד, במחזור המיסדים, קרי מחזור "א" לדורותיו. הייתי בכלל, קצין רדיו......עשרים שנה שאותן העברתי באוניות חברת צים.
זכור לי השבוע הראשון בביה"ס, וזה היה ......בשנת 1967 מיד אחרי מלחמת ששת הימים, נתבקשנו להתקבץ בחדר ההרצאות, או האודיטוריום כיום, לשמע הרצאה.
על הבמה, נוכח מנהל ביה"ס מר פרי אפרים ז"ל, כשלידו מין אישיות לא מובנת, לובשת מדים לא מוכרים,מכותף דרגות שלא זיהינו,וכובע ימי מפואר שגם אותו לא עכלנו.
משפט הפתיחה שלו, כאשר נדמו כל הרעשים למיניהם :
אני..... רב חובל......זאב .......הים.
והשאר היסטוריה.
לי הוא תמיד היה המגדלור שאליו כיוונתי. יהי זכרו ברוך.
( הפעם בלי תמונות, יש לי סערה סערה שחנוך הפיל עליי.....)
זכור לי השבוע הראשון בביה"ס, וזה היה ......בשנת 1967 מיד אחרי מלחמת ששת הימים, נתבקשנו להתקבץ בחדר ההרצאות, או האודיטוריום כיום, לשמע הרצאה.
על הבמה, נוכח מנהל ביה"ס מר פרי אפרים ז"ל, כשלידו מין אישיות לא מובנת, לובשת מדים לא מוכרים,מכותף דרגות שלא זיהינו,וכובע ימי מפואר שגם אותו לא עכלנו.
משפט הפתיחה שלו, כאשר נדמו כל הרעשים למיניהם :
אני..... רב חובל......זאב .......הים.
והשאר היסטוריה.
לי הוא תמיד היה המגדלור שאליו כיוונתי. יהי זכרו ברוך.
( הפעם בלי תמונות, יש לי סערה סערה שחנוך הפיל עליי.....)
- ☼
- o
- נשמח בכל אופן לתמונות, כמובן אם יתאפשר לך שנוכל לחוות ביחד קצת יצחק מירושלים
- 129
- מיקום: שכונת הבוכרים
- 129
- ☼
- ●
- בבקשה תמונות קפטן אבי לוגסי גל
- 628
- ☼
- ●
- אני חטפתי מחלת ים קשה מגלים של חצי מטר חנוך א
- 312
- מיקום: רמת גן
- 312
כך שאני מעדיף לא לחשוב על גלים של 5 מטר
- ☼
- o
- אגב, אחי הצעיר היה בכיתה עם איתי הבן של אסד כץ חנוך א
- 223
- מיקום: רמת גן
- 223
- ☼
- o
- יפה השקיעה, וגם העננים שמסתדרים בשורות עם המכולות מימי
- 113
- מיקום: ירושלים
- 113
- ☼
- ●
- איך נראים גלים של 5 מטרים? אתי
- 28
- ☼
- ●
- בהליפקס היה הפיצוץ החזק ביותר שהרג 1600 איש Amir
- 338
- מיקום: מודיעין-מכבים-רעות
- 338
יצוץ הליפקס היה פיצוץ עז ב-6 בדצמבר 1917, בשעה 9:05 בבוקר, שהחריב כ-1,600 בתים בעיר הנמל הליפקס בפרובינציית נובה סקוטיה שבקנדה. הפיצוץ גרם למותם של 1,635 אנשים ולפציעתם של אלפים. פיצוץ זה היה הפיצוץ החזק ביותר עד פיצוץ הפצצה הגרעינית מעשה ידי אדם, והוא הפיצוץ הבלתי-מתוכנן החזק ביותר מעולם.
במהלך מלחמת העולם הראשונה המה נמל הליפקס מאוניות שהובילו חיילים וציוד אל אירופה. בבוקר ה-6 בדצמבר עזבה את הנמל הספינה הנורווגית "אימו" (Imo) לכיוון ניו יורק. באותו זמן, יצאה מפתח הנמל ספינת התחמושת הצרפתית "מון בלאן" (Mont Blanc) במטרה להצטרף לשיירה שעזבה לעבר אירופה. ספינה זו נשאה 2,147 טון של חומצה פיקרית, 223 טון טי אן טי, 56 טון בנזול (בנזין וטולואן) ו-56 טון ניטרוצלולוזה.
ה"מון בלאן" לא הניפה דגלי אזהרה שמוטענים עליה חומרי נפץ וחומרים מסוכנים אחרים, בשל החשש כי תהווה מטרה לצי הגרמני הקיסרי. היא איחרה לצאת ולכן נקלעה למחסום ליד איי מקנאבס שבכניסה לנמל הליפקס; גם הספינה הנורווגית יצאה מאוחר מדי ונקלעה למחסום.
בסביבות השעה 8:45, התנגשו שתי הספינות. ההתנגשות הסיטה את המון בלאן אל הרציף, תוך שהיא בוערת. צופים רבים נקבצו כדי לחזות בספינה הבוערת, בעוד אנשי צוותה מנסים, ללא הצלחה, להזהיר אותם מפני הסכנה. מכבי האש של הליפקס הגיעו תוך זמן קצר, אך ב-9:05 התפוצצה הספינה. למעלה מ-2.5 קמ"ר מהעיר הליפקס הוחרבו עד היסוד מן הפיצוץ האדיר. הפיצוץ אף ניפץ חלונות בעיר טרורו, מרחק 100 ק"מ משם. העוגן של הספינה מון בלאן נמצא חמישה ק"מ מהנמל. הפיצוץ יצר צונאמי מלאכותי במפרץ הליפקס, אשר עקר עצים, עיקם פסי רכבת והרס בניינים וכלי שיט.
האסון גרם למותם של כ-1,635 בני אדם (למעלה מ-1,000 איש נהרגו באופן מיידי) וכ-9,000 פצועים (6,000 פצועים קשה). שטח עירוני בגודל של כ-1.3 קמ"ר הושמד לחלוטין והותיר 1,500 איש חסרי בית.
מלחי ה"מון בלאן" שהיו היחידים שהבינו את גודל האסון המתקרב עוד לפני הפיצוץ נמלטו ממנה. בדרכם פגשו בפקח רכבות בשם וינסנט (וינס) קולמן והסבירו לו את הסכנה. קולמן, שכבר חשב להימלט, נמלך בדעתו ושלח הודעות דחופות לרכבות המתקרבות לתחנת הליפקס לבל יגיעו למקום. קולמן נספה בפיצוץ, אך פעולתו הצילה מאות נוסעי רכבות שיכלו להכלל במניין ההרוגים[1]
במהלך מלחמת העולם הראשונה המה נמל הליפקס מאוניות שהובילו חיילים וציוד אל אירופה. בבוקר ה-6 בדצמבר עזבה את הנמל הספינה הנורווגית "אימו" (Imo) לכיוון ניו יורק. באותו זמן, יצאה מפתח הנמל ספינת התחמושת הצרפתית "מון בלאן" (Mont Blanc) במטרה להצטרף לשיירה שעזבה לעבר אירופה. ספינה זו נשאה 2,147 טון של חומצה פיקרית, 223 טון טי אן טי, 56 טון בנזול (בנזין וטולואן) ו-56 טון ניטרוצלולוזה.
ה"מון בלאן" לא הניפה דגלי אזהרה שמוטענים עליה חומרי נפץ וחומרים מסוכנים אחרים, בשל החשש כי תהווה מטרה לצי הגרמני הקיסרי. היא איחרה לצאת ולכן נקלעה למחסום ליד איי מקנאבס שבכניסה לנמל הליפקס; גם הספינה הנורווגית יצאה מאוחר מדי ונקלעה למחסום.
בסביבות השעה 8:45, התנגשו שתי הספינות. ההתנגשות הסיטה את המון בלאן אל הרציף, תוך שהיא בוערת. צופים רבים נקבצו כדי לחזות בספינה הבוערת, בעוד אנשי צוותה מנסים, ללא הצלחה, להזהיר אותם מפני הסכנה. מכבי האש של הליפקס הגיעו תוך זמן קצר, אך ב-9:05 התפוצצה הספינה. למעלה מ-2.5 קמ"ר מהעיר הליפקס הוחרבו עד היסוד מן הפיצוץ האדיר. הפיצוץ אף ניפץ חלונות בעיר טרורו, מרחק 100 ק"מ משם. העוגן של הספינה מון בלאן נמצא חמישה ק"מ מהנמל. הפיצוץ יצר צונאמי מלאכותי במפרץ הליפקס, אשר עקר עצים, עיקם פסי רכבת והרס בניינים וכלי שיט.
האסון גרם למותם של כ-1,635 בני אדם (למעלה מ-1,000 איש נהרגו באופן מיידי) וכ-9,000 פצועים (6,000 פצועים קשה). שטח עירוני בגודל של כ-1.3 קמ"ר הושמד לחלוטין והותיר 1,500 איש חסרי בית.
מלחי ה"מון בלאן" שהיו היחידים שהבינו את גודל האסון המתקרב עוד לפני הפיצוץ נמלטו ממנה. בדרכם פגשו בפקח רכבות בשם וינסנט (וינס) קולמן והסבירו לו את הסכנה. קולמן, שכבר חשב להימלט, נמלך בדעתו ושלח הודעות דחופות לרכבות המתקרבות לתחנת הליפקס לבל יגיעו למקום. קולמן נספה בפיצוץ, אך פעולתו הצילה מאות נוסעי רכבות שיכלו להכלל במניין ההרוגים[1]
- ☼
- o
- מרתק. תודה רבה עדנה
- 91
- 91
- ☼
- ●
- והפיצוץ בבירות לפני שנה היה השני בעוצמתו יובל
- 185
- מיקום: הרצליה
- 185
אחרי הליפקס.
- ☼
- ●
- די...אל תפחידו אותי...המפעלים מסביב כאן סיגל - קריות
- 113
- 113
רק זה חסר ...
- ☼
- o
- וואו, מטורף המוביל הבטוח
- 100
- מיקום: נתיבות
- 100
- ☼
- ●
- לשוחרי היידע קפטן אבי לוגסי גל
- 235
- מיקום: הליפאקס קנדה
- 235
מדברים על פיצוץ....
כולנו מכירים את הקובייה ההונגרית בעלת 54 פאות, שכשמזיזים פאה כל הקובייה והצבעים מתבלגנים...נכון ?
אז דמיינו לכם אונייה ( קובייה למשל) ועליה 4250 מכולות, לא 54....שחלקם מכולות מסוכנות,וכשאני אומר מסוכנות,אז הכוונה מסוכנות עד דרגת קרינה,חומרי נפץ,גזים,חומרים מוצקים דליקים,מחמצנים,מאכלים,ועוד ועוד מיני מריעין בישין.
דמיינו לכם שעלינו לטעון מספר מכולות כאלו,באונייה,ושעלינו לחשב את מיקומם,הפרדתם,מגבלותיהם,גודלם,סוג האחסנה שלהם ,האים יכולים לשכון האחד ליד השני,כמה מטרים מרחק האחד מהשני,כמה גובה הפרדה האחד מהשני ועוד ועוד מיגבלות. בקיצור, המחשב לא נותן את כל הפיתרונות,רק המוח האנושי שאלוהים נתן לנו בברכתו. ועכשיו קחו לכם מצב היפוטטי,שהצלחתם לצאת בצורה הכי בטוחה לים, ומגיעים לנמל הבא,ושוב כל הסיפור חוזר על עצמו,ואים יש טעות ? לדוגמא מכולה X לא יכולה להיות במחסן.....אז מפרקים חצי מחסן כדי להוציא את המכולה הזו,ולמצוא לה מקום בטוח.
אז לכל אלה ש
מפחדים מים גלי בגובה 5 מטרים......
תרגעו יש מליון צרות אחרות לחשוב עליהן.
הפלגה שקטה ובטוחה..
כולנו מכירים את הקובייה ההונגרית בעלת 54 פאות, שכשמזיזים פאה כל הקובייה והצבעים מתבלגנים...נכון ?
אז דמיינו לכם אונייה ( קובייה למשל) ועליה 4250 מכולות, לא 54....שחלקם מכולות מסוכנות,וכשאני אומר מסוכנות,אז הכוונה מסוכנות עד דרגת קרינה,חומרי נפץ,גזים,חומרים מוצקים דליקים,מחמצנים,מאכלים,ועוד ועוד מיני מריעין בישין.
דמיינו לכם שעלינו לטעון מספר מכולות כאלו,באונייה,ושעלינו לחשב את מיקומם,הפרדתם,מגבלותיהם,גודלם,סוג האחסנה שלהם ,האים יכולים לשכון האחד ליד השני,כמה מטרים מרחק האחד מהשני,כמה גובה הפרדה האחד מהשני ועוד ועוד מיגבלות. בקיצור, המחשב לא נותן את כל הפיתרונות,רק המוח האנושי שאלוהים נתן לנו בברכתו. ועכשיו קחו לכם מצב היפוטטי,שהצלחתם לצאת בצורה הכי בטוחה לים, ומגיעים לנמל הבא,ושוב כל הסיפור חוזר על עצמו,ואים יש טעות ? לדוגמא מכולה X לא יכולה להיות במחסן.....אז מפרקים חצי מחסן כדי להוציא את המכולה הזו,ולמצוא לה מקום בטוח.
אז לכל אלה ש
מפחדים מים גלי בגובה 5 מטרים......
תרגעו יש מליון צרות אחרות לחשוב עליהן.
הפלגה שקטה ובטוחה..
- ☼
- ●
- אבל בטח זה לא צרות של הקפטן עמירם
- 98
- מיקום: נחשונים
- גובה: 119 מטר
- 98
אני מאמין שזה תפקיד של אנשי הצוות - הקפטן מתעסק רק בהיגוי של הספינה - אני טועה ??
- ☼
- o
- היגוי? הוא ה"קפטן" ב "ה" הידיעה!!! המוביל הבטוח
- 69
- מיקום: נתיבות
- 69
- ☼
- o
- כיבואנית לא ידעתי שזה כל כך מורכב! צביה
- 71
- 71
- ☼
- o
- וואו.. מרשים.. תודה למשתתפים ולשיתופים Dji
- 104
- מיקום: karkoor
- 104
- ☼
- ●
- לכולם קפטן אבי לוגסי גל
- 105
- מיקום: הליפאקס קנדה
- 105
העבודה נעשית ,ונבדקת על ידי צוות קציני סיפון. מעל לכל ההיררכיה,מאציל סמכות רב החובל,אשר בודק ומאשר את קבלת כל המטענים,סוגיות החומרים המסוכנים ויציבות האונייה.
תפקיד רב החובל בימים המודרנים של אוניית מכולה,שונים בתכלית מתפקידו של רב חובל מימים עברו,ואף מתפקידו של רב חובל באוניית נוסעים. אבל זה לא המקום והזמן לדון בנושא.
נתתי מעט ואף טיפה על קצה המזלג,מהתפקיד.
ותודה למתענינים.
יש אפשרות לגגל בגוגל, לרשום תפקידי רב חובל באוניית מכולה,או אף לגשת לויקיפידיה. למתענינים אפשר להוריד קובץ שנקרא NP100 ושם לקרוא ולהחכים לא מעט. הקובץ הינו pdf.
תפקיד רב החובל בימים המודרנים של אוניית מכולה,שונים בתכלית מתפקידו של רב חובל מימים עברו,ואף מתפקידו של רב חובל באוניית נוסעים. אבל זה לא המקום והזמן לדון בנושא.
נתתי מעט ואף טיפה על קצה המזלג,מהתפקיד.
ותודה למתענינים.
יש אפשרות לגגל בגוגל, לרשום תפקידי רב חובל באוניית מכולה,או אף לגשת לויקיפידיה. למתענינים אפשר להוריד קובץ שנקרא NP100 ושם לקרוא ולהחכים לא מעט. הקובץ הינו pdf.
- ☼
- o
- שכחתי....תמונות קפטן אבי לוגסי גל
- 267
- ☼
- o
- מתקרח שם למעלה ולמטה, אתה בדרך מערבה? המוביל הבטוח
- 74
- מיקום: נתיבות
- 74
- ☼
- ●
- בדרך מערבה קפטן אבי לוגסי גל
- 88
- מיקום: הליפאקס קנדה
- 88
אי אפשר יותר מערבה. אני בהליפקס קנדה. מכאן רק יורד דרומה לכוון ניו יורק,סוואנה ונורפולק.
- ☼
- o
- תוכל להפשיר חנוך א
- 64
- מיקום: רמת גן
- 64
- ☼
- o
- כבר בניו המפשיר חנוך א
- 68
- מיקום: רמת גן
- 68
- ☼
- ●
- תמונות מקסימות! זיוה
- 63
- 63
תודה על שאתה משתף אותנו בחוויות ונופים שכל כך רחוקים מהיומיום שלנו... זה ממש נותן השראה
- ☼
- ●
- לכולם קפטן אבי לוגסי גל
- 71
- מיקום: הליפאקס קנדה
- 71
בגלל מיגבלות תקשורות,לא יכול לשלוח קטעי וידאו להמחשה
הוספת דיווח
מקרא סימנים
- הוספת תגובה
- ☼ הודעה חדשה
- ● הודעה עם תוכן
- o הודעה ללא תוכן
- משקיען
- מדווח מאתר סקי
- מדווח מלב ים